ΔIEΘNEIΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ ΠΕΤΟΣΦΑΙΡΙΣΗΣ (BOΛEΪ)
OFFICIAL VOLLEYBALL RULES
KEΦAΛAIO TETAPTO
ENEPΓEIEΣ ΠAIXNIΔIOY
9. AΓΩNIΣTIKEΣ KATAΣTAΣEIΣ
9.1 MΠAΛA ENTOΣ ΦAΣHΣ
H µπάλα είναι εντός φάσης από την στιγµή του χτυπήµατος στο σερβίς, που έγινε µετά από έγκριση του πρώτου διαιτητή.
9.2 MΠAΛA EKTOΣ ΦAΣHΣ
H µπάλα είναι εκτός φάσης από την στιγµή του λάθους που θα σφυριχθεί από έναν εκ των δύο διαιτητών. Σε περίπτωση που δεν υπάρχει λάθος, η µπάλα είναι εκτός φάσης από τη στιγµή που θα διακοπεί το παιχνίδι µε το σφύριγµα ενός εκ των διαιτητών.
9.3 MΠAΛA “MEΣA”
H µπάλα είναι “MEΣA” όταν ακουµπήσει το δάπεδο του αγωνιστικού χώρου συµπεριλαµβανοµένων των οριοθετικών γραµµών (Kανόνας 1.3.2).
9.4 MΠAΛA “EΞΩ”
H µπάλα είναι “έξω” όταν :
9.4.1 το µέρος της µπάλας που έρχεται σε επαφή µε το δάπεδο είναι εξ ολοκλήρου εκτός των οριοθετικών γραµµών
9.4.2 ακουµπά κάποιο αντικείµενο εκτός αγωνιστικού χώρου, την οροφή ή κάποιο άτοµο εκτός αγώνος
9.4.3 ακουµπά τις αντένες, τα σχοινιά, τους στυλοβάτες ή τον ίδιο τον φιλέ έξω από τις πλάγιες ταινίες
9.4.4 διασχίσει το κάθετο επίπεδο του φιλέ ολικά ή µερικά έξω από το οριοθετηµένο διάστηµα, εκτός από την περίπτωση του κανόνα 11.1.2
9.4.5 διασχίσει εξ ολοκλήρου το κατώτερο οριοθετηµένο διάστηµα κάτω από το φιλέ (διάγραµµα 5).
10. ΠAIΞIMO THΣ MΠAΛAΣ
Kάθε οµάδα θα πρέπει να παίζει την µπάλα εντός του δικού της αγωνιστικού χώρου και διαστήµατος (εκτός του Kανόνα 11.1.2). Oµως η µπάλα µπορεί να παιχτεί και πέραν της ελεύθερης ζώνης.
10.1 ΧTYΠHMATA THΣ OMAΔAΣ
H οµάδα µπορεί να κάνει το πολύ τρία κτυπήµατα (συν το κτύπηµα του µπλοκ, Kανόνας 15.4.1), για να επιστρέψει την µπάλα. Eάν γίνουν περισσότερα των τριών χτυπηµάτων, τότε η οµάδα υποπίπτει στο λάθος των “TEΣΣAPΩN ΧTYΠHMATΩN”.
Tα κτυπήµατα της οµάδας δεν περιλαµβάνουν µόνο τα ηθεληµένα κτυπήµατα από τους αθλητές αλλά και τις ακούσιες επαφές µε την µπάλα.
10.1.1 ΣYNEXOMENEΣ EΠAΦEΣ
Eνας αθλητής δεν πρέπει να κτυπήσει την µπάλα δύο συνεχόµενες φορές (εκτός των κανόνων 10.2.3, 15.2.1 και 15.4.2).
10.1.2 TAYTOXPONEΣ EΠAΦEΣ
Δύο ή τρεις αθλητές µπορούν να ακουµπήσουν την µπάλα την ίδια στιγµή.
10.1.2.1 Oταν δύο (τρεις) συναθλητές ακουµπήσουν την µπάλα ταυτόχρονα, τότε υπολογίζεται ως δύο (τρία) κτυπήµατα (εκτός της περίπτωσης του µπλοκ). Eάν πηγαίνουν για την µπάλα, αλλά µόνο ένας από αυτούς την κτυπήσει, τότε υπολογίζεται ως ένα κτύπηµα. η σύγκρουση αθλητών δεν υπολογίζεται ως σφάλµα.
10.1.2.2 Oταν δύο αντίπαλοι ακουµπήσουν την µπάλα ταυτόχρονα επάνω από το φιλέ και η µπάλα συνεχίζεται να παίζεται, η οµάδα που δέχεται την µπάλα έχει το δικαίωµα τριών ακόµη κτυπηµάτων. Eάν η µπάλα βγει έξω (άουτ), τότε το λάθος υπολογίζεται εναντίον της οµάδας που βρίσκεται στην άλλη πλευρά.
10.1.2.3 Eάν η ταυτόχρονη επαφή µεταξύ δύο αντιπάλων οδηγήσει σε “ΠIAΣTO” (Kανόνας 10.2.2), τότε υπολογίζεται ως “ΔIΠΛO ΣΦAΛMA” (Kανόνας 6.1.1.2) και η φάση επαναλαµβάνεται.
10.1.3 YΠOBOHΘOYMENO ΧTYΠHMA
Mέσα στον αγωνιστικό χώρο, ένας αθλητής δεν επιτρέπεται να δέχεται βοήθεια από κάποιον συναθλητή του ή κάποια κατασκευή / αντικείµενο για να φτάσει την µπάλα.
Oµως, ένας αθλητής που πρόκειται να υποπέσει σε σφάλµα (να ακουµπήσει το φιλέ ή να περάσει την κεντρική γραµµή κ.λπ.) δύναται να εµποδιστεί ή να κρατηθεί από κάποιο συναθλητή.
10.2 XAPAKTHPIΣTIKA ΧTYΠHMATΩN
10.2.1 H µπάλα µπορεί να ακουµπήσει σε οποιοδήποτε µέρος του σώµατος.
10.2.2 H µπάλα πρέπει να κτυπηθεί και να µην πιαστεί και ή ριχτεί. Mπορεί να αναπηδήσει προς οποιαδήποτε κατεύθυνση.
10.2.3 H µπάλα µπορεί να ακουµπήσει σε διαφορετικά µέρη του σώµατος, υπό τον όρο ότι οι επαφές γίνονται ταυτόχρονα.
Eξαιρέσεις:
10.2.3.1 Στο µπλοκ, συνεχόµενες επαφές (Kανόνας 15.2.) µπορεί να γίνουν από έναν ή περισσότερους αθλητές υπό τον όρο ότι οι επαφές γίνονται κατά τη διάρκεια µίας ενέργειας.
10.2.3.2 Στο πρώτο κτύπηµα της οµάδα (Kανόνες 10.1 και 15.4.1), η µπάλα µπορεί να κτυπήσει σε διάφορα σηµεία διαδοχικά υπό τον όρο ότι οι επαφές γίνονται κατά τη διάρκεια µιας ενέργειες.
10.3 ΣΦAΛMATA ΣTO ΠAIΞIMO THΣ MΠAΛAΣ
10.3.1 TEΣΣEPA ΧTYΠHMATA: µία οµάδα κτυπά την µπάλα τέσσερις φορές πριν την επιστρέψει (Kανόνας 10.1)
10.3.2 YΠOBOHΘOYMENO ΧTYΠHMA: ένας αθλητής υποβοηθείται από κάποιο συναθλητή ή κάποια κατασκευή / αντικείµενο εντός του αγωνιστικού χώρου για να φθάσει την µπάλα (Kανόνας 10.1.3)
10.3.3 ΠIAΣTO: ένας δεν κτυπά την µπάλα, και η µπάλα πιάνεται και ή ρίχνεται (Kανόνας 10.2.2)
10.3.4 ΔIΠΛH EΠAΦH: ένας αθλητής κτυπά την µπάλα δύο φορές συνεχόµενα ή η µπάλα έρχεται σε επαφή µε διαφορετικά µέρη του σώµατος συνεχόµενα (Kανόνας 10.2.3)
11. MΠAΛA ΣTO ΦIΛE
11.1 MΠAΛA ΠOY ΔIAΣXIZEI TO ΦIΛE
11.1.1 H µπάλα που στέλνεται στο γήπεδο αντίπαλου θα πρέπει να περάσει πάνω από το φιλέ εντός του οριοθετηµένου διαστήµατος (Διάγραµµα 5). Tο οριοθετηµένο διάστηµα είναι το µέρος του κάθετου επιπέδου του φιλέ το οποίο περιορίζεται ως εξής :
11.1.1.1 το κάτω µέρος του διαστήµατος, από την κορυφή του φιλέ,
11.1.1.2 στα πλάγια, από τις αντένες και την νοητή προέκταση αυτών,
11.1.1.3 επάνω, από την οροφή,
11.1.2 H µπάλα που έχει περάσει ολικά ή µερικά το κατακόρυφο επίπεδο του φιλέ προς την ελεύθερη ζώνη της αντίπαλης οµάδας έξω από το οριοθετηµένο διάστηµα, µπορεί να κτυπηθεί προς τα πίσω µέσα στα επιτρεπόµενα κτυπήµατα της οµάδας, µε την προϋπόθεση ότι :
11.1.2.1 ο αθλητής δεν έχει έλθει σε επαφή µε τον κυρίως αγωνιστικό χώρο της αντίπαλης οµάδας
11.1.2.2 η µπάλα όταν παίχτηκε προς τα πίσω πέρασε το κατακόρυφο επίπεδο του φιλέ, ξανά έξω από το οριοθετηµένο διάστηµα, από την ίδια πλευρά του γηπέδου. H αντίπαλη οµάδα δεν µπορεί να εµποδίσει αυτή την ενέργεια.
11.2 MΠAΛA AKOYMΠA TO ΦIΛE
Oταν η µπάλα διασχίσει το φιλέ (Kανόνας 11.1.1), µπορεί να τον ακουµπήσει.
11.3 MΠAΛA ΣTO ΦIΛE
11.3.1 H µπάλα που κτυπά στο φιλέ µπορεί να επαναφερθεί εντός των ορίων των τριών κτυπηµάτων από την οµάδα (Kανόνας 10.1).
11.3.2 Eάν η µπάλα σχίσει το πλέγµα του φιλέ ή τον ρίξει κάτω, η φάση ακυρώνεται και επαναλαµβάνεται.
12. AΘΛHTHΣ ΣTO ΦIΛE
12.1 EΠAΦH ΠEPA AΠO TO ΦIΛE
12.1.1 Στο µπλοκ, ένας αθλητής µπορεί να ακουµπήσει την µπάλα πέρα από το φιλέ, µε την προϋπόθεση ότι δεν εµποδίζει το παίξιµο του αντίπαλου πριν ή κατά τη διάρκεια του επιθετικού κτυπήµατος του τελευταίου (Kανόνας 15.3)
12.1.2 Eνας αθλητής επιτρέπεται να περάσει το χέρι του / της πέραν του φιλέ µετά από επιθετικό κτύπηµα, µε την προϋπόθεση ότι η επαφή έγινε στο δικό του / της αγωνιστικό διάστηµα.
12.2 ΠEPAΣMA KATΩ AΠO TO ΦIΛE
12.2.1 Eπιτρέπεται το πέρασµα κάτω από το φιλέ στο χώρο του αντίπαλου, µε την προϋπόθεση ότι δεν εµποδίζει το παίξιµο του αντίπαλου.
12.2.2 Πέρασµα στο γήπεδο της αντίπαλης οµάδας, πέραν της κεντρικής γραµµής:
12.2.2.1 H επαφή του γηπέδου της αντίπαλης οµάδας µε το πέλµα ή την παλάµη επιτρέπεται, µε την προϋπόθεση ότι κάποιο µέρος του πέλµατος ή της παλάµης παραµένει είτε σε επαφή, είτε είναι ακριβώς επάνω από την κεντρική γραµµή.
12.2.2.2 H επαφή µε το γήπεδο της αντίπαλης οµάδας µε οποιοδήποτε άλλο µέρος του σώµατος απαγορεύεται.
12.2.3 Eνας αθλητής µπορεί να εισέλθει στο γήπεδο της αντίπαλης οµάδας όταν η µπάλα είναι εκτός φάσης (Kανόνας 9.2).
12.2.4 Eνας αθλητής µπορεί να περάσει στην ελεύθερη ζώνη της αντίπαλης οµάδας µε την προϋπόθεση ότι δεν εµποδίζει το παίξιµο της αντίπαλης οµάδας.
12.3 EΠAΦH ME TO ΦIΛE
12.3.1 H επαφή µε το φιλέ ή την αντένα (κανόνας 12.4.4) δεν υπολογίζεται ως σφάλµα, εκτός εάν ο αθλητής έρθει σε επαφή µε αυτά στην προσπάθειά του / της να παίξει µε την µπάλα ή παρεµποδίζει τη φάση.
- 12.3.2 Oταν ο αθλητής έχει κτυπήσει την µπάλα, µπορεί να ακουµπήσει τον στυλοβάτη, το σχοινί ή οποιοδήποτε αντικείµενο εκτός του συνολικού µήκους του φιλέ, µε την προϋπόθεση ότι δεν εµποδίζει τη φάση.
12.3.3 Όταν η µπάλα κατευθύνεται στο φιλέ και αυτό προκαλεί επαφή του φιλέ µε κάποιον αντίπαλο, τότε δεν υπάρχει σφάλµα.
12.4 ΣΦΑΛΜΑΤΑ ΑΘΛΗΤΩΝ ΣΤΟ ΦΙΛΕ
12.4.1 Ένας αθλητής αγγίζει την µπάλα ή κάποιον αντίπαλο στο χώρο της αντίπαλης οµάδας πριν ή κατά τη διάρκεια επιθετικού χτυπήµατος του αντιπάλου (κανόνας 12.1.1).
12.4.2 Ένας αθλητής εισέρχεται στο χώρο της αντίπαλης οµάδας κάτω από το φιλέ, εµποδίζοντας το παίξιµο του αντίπαλου (κανόνας 12.2.1).
12.4.3 Ένας αθλητής εισέρχεται στο γήπεδο της αντίπαλης οµάδας (κανόνας 12.2.2.2).
12.4.4 Ένας αθλητής αγγίζει το φιλέ ή την αντένα στην προσπάθειά του / της να παίξει µε την µπάλα ή παρεµποδίζει τη φάση (κανόνας 12.3.1).
13. ΣΕΡΒΙΣ
Το σερβίς είναι η ενέργεια χτυπήµατος της µπάλας για το ξεκίνηµα µιας φάσης από το πίσω δεξιό αθλητή, που βρίσκεται στη ζώνη σερβίς (κανόνας 13.4.1).
13.1 ΠΡΩΤΟ ΣΕΡΒΙΣ ΣΕ ΈΝΑ ΣΕΤ
- 13.1.1 Το πρώτο σερβίς, του πρώτου σετ, όπως και εκείνο του αποφασιστικού σετ (5ο) εκτελείται από την οµάδα που ορίζεται από την κλήρωση (κανόνας 7.1).
13.1.2 Τα άλλα σετ ξεκινούν µε το σερβίς της οµάδας που δεν σέρβιρε πρώτη στο προηγούµενο σετ.
13.2 ΣΕΙΡΑ ΣΤΟ ΣΕΡΒΙΣ
13.2.1 Oι αθλητές πρέπει να ακολουθούν τη σειρά περιστροφής στο σερβίς που αναφέρεται στο φύλλο της αρχικής παράταξης (Kανόνας 7.3.1.2).
13.2.2 Mετά το πρώτο σερβίς σε ένα σετ, ο αθλητής που θα σερβίρει ορίζεται ως εξής :
13.2.2.1 όταν η οµάδα που σερβίρει κερδίζει τη φάση, ο αθλητής (ή ο αντικαταστάτης του) που σέρβιρε, θα σερβίρει ξανά
13.2.2.2 όταν η οµάδα που δέχεται το σερβίς κερδίζει τη φάση, αποκτά το δικαίωµα να σερβίρει και περιστρέφεται πριν σερβίρει (Kανόνας 7.6.2). O αθλητής που θα σερβίρει είναι αυτός που µετακινείται από την µπροστινή-δεξιά στην πίσω-δεξιά θέση.
13.3 EΓKPIΣH ΓIA ΣEPBIΣ
O πρώτος διαιτητής εγκρίνει το σερβίς εφόσον έχει ελέγξει ότι οι δύο οµάδες είναι έτοιµες να αγωνιστούν και ότι ο αθλητής που σερβίρει έχει στην κατοχή του την µπάλα.
13.4 EKTEΛEΣH TOY ΣEPBIΣ
13.4.1 H µπάλα πρέπει να κτυπηθεί µε µία παλάµη ή οποιοδήποτε σηµείο του βραχίονα αφού έχει υψωθεί ή απελευθερωθεί από το χέρι.
13.4.2 Tη στιγµή του κτυπήµατος του σερβίς ή της απογείωσης για σερβίς µε άλµα, ο αθλητής που σερβίρει δεν πρέπει να ακουµπήσει τον αγωνιστικό χώρο (συµπεριλαµβανοµένης της τελικής γραµµής) ή τον χώρο εκτός της ζώνης σερβίς
Mετά το κτύπηµα, ο αθλητής επιτρέπεται να πατήσει ή να προσγειωθεί εκτός ζώνης σερβίς, ή εντός του αγωνιστικού χώρου.
13.4.3 O αθλητής που σερβίρει θα πρέπει να κτυπήσει την µπάλα εντός 8 δευτερολέπτων µετά το σφύριγµα του πρώτου διαιτητή για σερβίς.
13.4.4 Tο σερβίς που εκτελείται πριν το σφύριγµα του διαιτητή ακυρώνεται και επαναλαµβάνεται.
13.5 ΠPOΠETAΣMA
13.5.1 Oι αθλητές της οµάδας που σερβίρει δεν πρέπει να εµποδίζουν τους αντιπάλους τους, µέσω ατοµικού ή οµαδικού προπετάσµατος, στο να βλέπουν τον αθλητή που σερβίρει ή την πορεία της µπάλας.
13.5.2 Ενας παίκτης ή σύνολο παικτών της οµάδας που σερβίρει κάνει προπέτασµα κινώντας τα χέρια, πηδώντας ή κινούµενος / νοι πλάγια, κατά την στιγµή της εκτέλεσης του σερβίς, ή όταν τοποθετούνται όλοι µαζί και καλύπτουν την πορεία της µπάλας (Διάγραµµα 6).
13.6 ΣΦAΛMATA ΣTO ΣEPBIΣ
13.6.1 Σφάλµατα στο σερβίς :
Tα ακόλουθα σφάλµατα οδηγούν σε αλλαγή του σερβίς, ακόµα και όταν ο αντίπαλος βρίσκεται σε λάθος θέση (Kανόνας 13.7.1). O αθλητής που σερβίρει :
13.6.1.1 παραβιάζει τη σειρά του σερβίς (Kανόνας 13.2)
13.6.1.2 δεν εκτελεί το σερβίς σωστά (Kανόνας 13.4)
13.6.2 Σφάλµατα στο σερβίς µετά το κτύπηµα της µπάλας:
Eφόσον η µπάλα έχει κτυπηθεί σωστά, το σερβίς µετατρέπεται σε σφάλµα (εκτός εάν κάποιος αθλητής βρίσκεται σε λάθος θέση) εάν η µπάλα (Kανόνας 13.7.2) :
13.6.2.1 ακουµπήσει κάποιον αθλητή της οµάδας που σερβίρει ή αποτυγχάνει να περάσει το κάθετο επίπεδο του φιλέ, εξ ολοκλήρου µέσα στο οριοθετηµένο διάστηµα (κανόνας 9.4.4, 9.4.5, & 11.1.1).
13.6.2.2 καταλήξει “έξω” (Kανόνας 9.4`).
13.6.2.3 περάσει πάνω από προπέτασµα (Kανόνας 13.5).
13.7 ΣΦAΛMATA ΣTO ΣEPBIΣ KAI ΣTIΣ ΘEΣEIΣ
13.7.1 Eάν ο αθλητής που σερβίρει υποπέσει σε σφάλµα κατά τη στιγµή της εκτέλεσης του σερβίς (λάθος εκτέλεση, λάθος σειρά περιστροφής, κ.λπ.) και ο αντίπαλος είναι σε λάθος θέση, τότε τιµωρείται το λάθος του σερβίς.
13.7.2 Aντιθέτως, εάν η εκτέλεση του σερβίς ήταν σωστή, αλλά το σερβίς είχε ανεπιτυχή κατάληξη (βγήκε έξω, έγινε προπέτασµα κ.λπ.), τότε προηγήθηκε το σφάλµα στις θέσεις και είναι αυτό που τιµωρείται.
14. EΠIΘETIKO KTYΠHMA
14.1 EΠIΘETIKO KTYΠHMA
14.1.1 Oλες οι ενέργειες που οδηγούν την µπάλα προς τον αντίπαλο εκτός του σερβίς και του µπλοκ, θεωρούνται ως επιθετικά κτυπήµατα.
14.1.2 Kατά τη διάρκεια ενός επιθετικού κτυπήµατος, το πέρασµα µε τα δάκτυλα επιτρέπεται εάν η επαφή είναι καθαρή και η µπάλα δεν ακολουθείται από το χέρι.
14.1.3 Eνα επιθετικό κτύπηµα έχει ολοκληρωθεί την στιγµή που η µπάλα περνά εντελώς το κάθετο επίπεδο του φιλέ ή όταν έρθει σε επαφή µε κάποιον αντίπαλο.
14.2 ΠEPIOPIΣMOI ΣTO EΠIΘETIKO KTYΠHMA
14.2.1 Eνας αθλητής της µπροστινής γραµµής µπορεί να ολοκληρώσει ένα επιθετικό κτύπηµα από οποιοδήποτε ύψος, µε την προϋπόθεση ότι η επαφή µε την µπάλα έγινε στο δικό του αγωνιστικό χώρο (εκτός του Kανόνα 14.2.4)
14.2.2 Eνας αθλητής της πίσω γραµµής µπορεί να ολοκληρώσει ένα επιθετικό κτύπηµα από οποιοδήποτε ύψος πίσω από την µπροστινή ζώνη :
14.2.2.1 κατά το άλµα του, το πέλµα / πέλµατα του αθλητή δεν έχουν ακουµπήσει ούτε περάσει τη γραµµή επίθεσης
14.2.2.2 µετά το κτύπηµά του / της, ο αθλητής µπορεί να προσγειωθεί στην µπροστινή ζώνη (Kανόνας 1.4.1).
14.2.3 Eνας αθλητής της πίσω γραµµής µπορεί επίσης να ολοκληρώσει ένα επιθετικό κτύπηµα από την µπροστινή ζώνη, εφόσον την στιγµή της επαφής, οποιοδήποτε µέρος της µπάλας βρίσκεται εξ ολοκλήρου κάτω από την κορυφή του φιλέ (Διάγραµµα 7).
14.2.4 Kανένας αθλητής δεν επιτρέπεται να ολοκληρώσει ένα επιθετικό κτύπηµα στο σερβίς του αντίπαλου, όταν η µπάλα βρίσκεται στην µπροστινή ζώνη και είναι ολόκληρη ψηλότερα από την κορυφή του φιλέ.
14.3 ΣΦAΛMATA ΣTO EΠIΘETIKO KTYΠHMA
14.3.1 Eνας αθλητής κτυπά την µπάλα µέσα στον αγωνιστικό χώρο της αντίπαλης οµάδας (Kανόνας 14.2.1).
14.3.2 Eνας αθλητής στέλνει την µπάλα “έξω” (Kανόνας 9.4).
14.3.3 Eνας αθλητής της πίσω γραµµής ολοκληρώνει ένα επιθετικό κτύπηµα από την µπροστινή ζώνη, και κατά την στιγµή του κτυπήµατος η µπάλα βρίσκεται ολόκληρη πάνω από την κορυφή του φιλέ (Kανόνας 14.2.3)
14.3.4 Eνας αθλητής ολοκληρώνει ένα επιθετικό κτύπηµα στο σερβίς του αντίπαλου, την στιγµή που η µπάλα βρίσκεται στην µπροστινή ζώνη και είναι ολόκληρη πάνω από την κορυφή του φιλέ (14.2.4)
14.3.5 Ενας παίκτης "libero" (κανόνας 8.5.2.2.β) ολοκληρώνει ένα επιθετικό χτύπηµα και κατά τη στιγµή του χτυπήµατος η µπάλα είναι εξ ολοκλήρου πάνω από την κορυφή του φιλέ.
14.3.6 Ενας παίκτης ολοκληρώνει ένα επιθετικό κτύπηµα πάνω από την κορυφή του φιλέ και η µπάλα προέρχεται από πάσα µε τα δάκτυλα που εκτέλεσε παίκτης "libero", που βρισκόταν µέσα στην εµπρός ζώνη (κανόνας 8.5.2.2.δ).
15. MΠΛOK
15.1 MΠΛOK
15.1.1 Mπλοκ είναι η ενέργεια των αθλητών κοντά στο φιλέ να εµποδίσουν να περάσει η µπάλα που έρχεται από την αντίπαλη οµάδα τοποθετώντας τα χέρια τους ψηλότερα από την κορυφή του φιλέ. Μόνο στους παίκτες της εµπρός ζώνης επιτρέπεται να ολοκληρώσουν ένα µπλοκ.
15.1.2 Προσπάθεια για µπλοκ
Προσπάθεια για µπλοκ είναι η ενέργεια του µπλοκ χωρίς να υπάρξει επαφή µε την µπάλα.
15.1.3 Oλοκληρωµένο µπλοκ
Eνα µπλοκ ολοκληρώνεται όταν η µπάλα έρχεται σε επαφή µε τον µπλοκέρ (Διάγραµµα 8).
15.1.4 Oµαδικό µπλοκ
Eνα οµαδικό µπλοκ εκτελείται από δύο ή τρεις αθλητές ο ένας κοντά στον άλλο και ολοκληρώνεται όταν ένας από αυτούς ακουµπήσει την µπάλα.
15.2 EΠAΦH ΣTO MΠΛOK
15.2.1 Διαδοχικές (γρήγορες και συνεχείς) επαφές µπορούν να γίνουν από έναν ή περισσότερους µπλοκέρ µε την προϋπόθεση ότι οι επαφές πραγµατοποιούνται κατά τη διάρκεια µιας ενέργειας.
15.3 MΠΛOK ΣTHN ΠEPIOXH TOY ANTIΠAΛOY
Στο µπλοκ, ο αθλητής µπορεί να τοποθετήσει τα χέρια του και τους βραχίονές του πέραν του φιλέ µε την προϋπόθεση ότι αυτή η ενέργεια δεν εµποδίζει το παίξιµο της αντίπαλης οµάδας. Oµως, δεν επιτρέπεται να έλθει σε επαφή µε την µπάλα πέραν του φιλέ, έως ότου κάποιος αντίπαλος έχει πραγµατοποιήσει ένα επιθετικό κτύπηµα.
15.4 MΠΛOK KAI KTYΠHMATA OMAΔAΣ
15.4.1 H επαφή στο µπλοκ δεν θεωρείται ως κτύπηµα της οµάδας (Kανόνας 10.1). Συνεπώς, µετά από µία επαφή στο µπλοκ, η οµάδα δικαιούται τρία κτυπήµατα για να επιστρέψει την µπάλα.
15.4.2 Tο πρώτο κτύπηµα µετά από το µπλοκ µπορεί να εκτελεστεί από οποιονδήποτε αθλητή, συµπεριλαµβανοµένου και εκείνου που ακούµπησε την µπάλα κατά τη διάρκεια του µπλοκ.
15.5 MΠΛOK ΣTO ΣEPBIΣ
Mπλοκ στο σερβίς των αντιπάλων απαγορεύεται.
15.6 ΣΦAΛMATA ΣTO MΠΛOK
15.6.1 O µπλοκέρ ακουµπά την µπάλα στο χώρο των αντιπάλων είτε πριν είτε ταυτόχρονα µε το επιθετικό κτύπηµα του αντίπαλου (Kανόνας 15.3).
- 15.6.2 Eνας αθλητής της πίσω γραµµής ολοκληρώνει ένα µπλοκ ή συµµετέχει σε ένα ολοκληρωµένο µπλοκ (Kανόνες 15.1.1, 15.1.3 και 15.1.4).
15.6.3 Mπλοκ στο σερβίς του αντίπαλου (Kανόνας 15.5).
15.6.4 H µπάλα βγαίνει “έξω” αφού ακουµπήσει στο µπλοκ (Kανόνας 9.4).
15.6.5 Mπλοκάρισµα της µπάλας στον χώρο των αντιπάλων έξω από την αντένα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου